Párizs katedrálisát ugyan újranyitották a pusztító tűz után, de a viták nem ültek el. Az örökségvédelmi szervezetek továbbra is ellenzik Macron elnök terveit, hogy kicseréljék a kápolnaablakokat a frissen újranyitott székesegyházban.
Claire Tabouret művésznőt választotta Emmanuel Macron francia elnök és Laurent Ulrich párizsi érsek, hogy a december 7-én újranyitott Notre-Dame de Paris hat kápolnájának új ólomüvegablakát tervezze. A művésznő a médiának bemutatta nyertes projektjét, és elmondta, hogy a pünkösdöt ünneplő, különböző kultúrákból származó imádkozó embereket szándékozik megfesteni. A 43 éves, Los Angelesben élő francia festőnő a reimsi Simon-Marq műhely üvegművészeivel fog együtt dolgozni. Az 1640-ben alapított Simon-Marq műhely restaurálta a reimsi székesegyház ablakait, miután azt a második világháborúban lebombázták. Kortárs művészekkel is együttműködtek: például Miróval, Chagallal, és a közelmúltban Imi Knoebellel Reimsben és Jean-Paul Agostival a genfi Szent Szív templom számára készített ólomüveg ablakok esetében.
Tabouret leginkább vörös foltokkal tarkított, megható gyermekportréiról ismert. Párizsban, Londonban, Los Angelesben és New Yorkban állították ki munkáit. Jövő év elején egyéni kiállítása nyílik a Night Galleryben (február 15. – március 29.). Munkái a Miami ICA-ban és a legutóbbi két biennálén Velencében is láthatóak voltak; a Los Angeles County Museum of Art és François Pinault milliárdos üzletember gyűjteményében is megtalálhatóak. Az utolsó nap (2016) című, 3 méter széles festményét, amely különböző jelmezekben, mintegy osztályképhez pózoló gyerekeket ábrázol, a Christie’s 2021-ben 620 ezer fontért adta el Londonban. A székesegyház ólomüvegablakainak megalkotására száztizenegy művészt válogatott ki egy művészeti bizottság, amely aztán kiválasztotta a nyolc jelöltet tartalmazó rövid listát. A figurális festő kiválasztása a katolikus egyház kifejezett kérése volt, amely kizárta az olyan absztrakt művészeket, mint Daniel Buren. Az ablakok elkészítése várhatóan két évig tart. De előtte az államnak bírósági ellenállással kell szembenéznie. A kulturális örökség védelmezői elégedetlenek a székesegyház számára Eugène Viollet-le-Duc által a 19. században tervezett ablakok cseréjével, amelyeket csak a 2019-es pusztító tűzvész után kellett megtisztítani. Egy örökségvédelmi civil egyesület már közölte, hogy a Velencei Charta történelmi épületek helyreállítására vonatkozó elvei nevében pert indít az ablakok cseréjének megtiltásáért. A Nemzeti Örökségvédelmi és Építészeti Bizottság egyhangúlag a terv ellen szavazott, és a Macron projektjének megállítását célzó petíciót 243 ezren írták alá.