Nincs ingyenebéd, mondják, de ingyen repülőjegy van – igaz, ahhoz el kell repülni (pénzért) Japánba. De ez önmagában nem olyan nagy baj, mert Japánban lenni jó.
A Japán Nemzeti Turisztikai Szervezet (JNTO) az All Nippon Airways (ANA) légitársasággal közösen ingyenes belföldi járatokat kínál az Egyesült Királyságból és Európából érkező utasoknak a légitársaság teljes japán regionális hálózatán. A kezdeményezés, amely november 24-től 2026. január 31-ig tart, azzal a céllal indult, hogy ösztönözze a látogatókat Japán kevésbé ismert régióiba való utazásra, és enyhítse a Kiotóhoz és Tokióhoz hasonló zsúfolt úti célokra nehezedő nyomást. A kezdeményezés a „Stopover & Add-on Free Fare” ajánlat része, amelynek keretében az Egyesült Királyságból és Európából érkező, jogosult turistaosztályú utasok január 31-ig legfeljebb két ingyenes belföldi járatot foglalhatnak nemzetközi foglalásukhoz. A járatok tényleges indulása azonban január 31. után bármikor megtörténhet.Ez azt jelenti, hogy akár Tokióba utazik, akár Hirosimába, Aomori-ba vagy az Izu-félszigetre, ugyanazt a repülőjegyet fogja fizetni. Az ANA szerint ez lehetővé teszi az utazók számára, hogy többletköltség nélkül több állomásos útvonalat állítsanak össze. Bár a két járat repülőjegye ingyenes lesz, az adók és díjak továbbra is érvényesek. Az ajánlat a rendelkezésre álló helyek függvénye, és előfordulhat, hogy nem minden járaton vagy dátumon elérhető. Az utasok utazási irodákon, az ANA japánon kívüli irodáiban vagy közvetlenül az ANA-nál foglalhatják le ezt az ajánlatot.

Az elmúlt években a népszerű japán városok, mint Tokió és Kiotó, egyre nagyobb nyomással szembesültek a túlturizmus miatt. A Nippon.com szerint 2024-ben rekordszámú, 36,9 millió turista látogatta meg Japánt. Bár a Japánba látogató utazók több mint 90 százaléka azt állítja, hogy szeretne vidéki területeket is meglátogatni, kevesebb mint 10 százalékuk tette meg ezt.A program több mint 40 ANA-központot, Japán legnagyobb belföldi hálózatát teszi elérhetővé, ami sokkal könnyebbé és olcsóbbá teszi a látogatók számára a több állomásos útvonalak megtervezését. A program várhatóan elősegíti a regionális gazdasági fejlődést is. Az ANA szerint a kampány célja, hogy az utazókat kevésbé látogatott desztinációkba vonzza, ezzel segítve a japán népszerű turisztikai célpontok túlzott turizmusának kezelését, és hitelesebb turisztikai élményeket kínálva ügyfeleinek.






