Bark Air néven új légitársaság indul hamarosan. Neve – a bark ugatást jelent – jelzi, hogy célközönsége a négylábú kedvencekből áll. A cechet persze a gazdiknak kell fizetni. Így nem igazán az átlagos Bodriknak szánták a szolgáltatást.
A BarkBox, a cég, amelyik az új szolgáltatás mögött áll már évek óta kapcsolatban van a kutyatulajdonosokkal – havonta több millió előfizetőnek állít össze és küld kutyaápolási cikkekből és exkluzív kutyatápból álló csomagokat. Az új állatbarát charterjáratokra idén tavasszal Bark Air néven magánrepülőgépeken indulnak. A gépeken a kutyák és gazdáik együtt utaznak majd az utastérben. A Bark Air május 23-tól heti rendszerességgel repül majd az amerikai kontinens nyugati és keleti partja között – a White Plainsben található Westchester megyei repülőtér és a Los Angeles-i Van Nuys repülőtér között. A következő héten kéthavonta indítanak járatot Westchester és a londoni Stansted repülőtér között. A foglalások a dogsflyfirst.com oldalon a kisállatok napján indulnak. Az egy útra szóló, belföldi jegy 6000 dollárba kerül egy kutya és egy gazdi számára; a transzatlanti járat 8000 dollárba kerül. Összehasonlításképpen, az indulással megegyező időpontban a nonstop repülőjegyek ára egy útra New Yorkból Los Angelesbe 220 dollártól, Londonba pedig 525 dollártól indulnak egy nagyobb légitársasággal. Egy kutya hozzáadása viszont sokkal többe kerülne. A kutyajegyek eleve sokkal drágábbak, mint az egyszerű menetjegyek a repülőgépekre – és a fedélzeten csak kistestű kutyákat lehet szállítani. A nagyobb jószágokat csomagként kell feladni. Kutyaszállítást nem minden légitársaság vállal, és amelyik vállal az is csak nagyon korlátos számban – gépenként egy-két kisállatnak biztosítanak helyet megfelelő ketrecekben. Az így szállított állatokért gyakran az emberi jegyek árának többszörösét is elkérik. Így a charterjáratok elképesztően borsos árai, ha nem is összemérhetőek a hagyományos légitársaságok áraival, de van olyan réteg, amelyik azt mondhatja, hogy megéri. Matt Meeker, a Bark vezérigazgatója és társalapítója elmondta, hogy a Bark Air ötletét a dán dogja adta. Hugo 12 éves élete során közel két tucat államot és Kanadát látogatta meg, de a nyugati parton vagy Európában soha nem ugrándozott, mert a háziállatok – különösen az ő méretéből adódóan – repülése kihívást jelent. Sokan a közös utazást biztonságosabbnak is érzik. Az amerikai közlekedési minisztérium adatai szerint az amerikai fuvarozók 2022-ben kilenc, állatokkal kapcsolatos incidensről, köztük hét halálesetről számoltak be. (A hivatal még nem tette közzé a 2023-as éves számokat ezekre az incidensekre vonatkozóan).
Mások szerint egyszerűen embertelen – kutyátlan (?) – az állatokat kis dobozokban szállítani akár egy teljes napon keresztül. Hogy megértsük a poggyászként való utazás élményét, Meeker bepakolta magát egy ládába, majd átgurult a kifutópályán, és felpakolták egy repülőgépre, ahol 45 perctől egy óráig a ketrecében maradt. Kísérlete megerősítette a gyanúját: A repülőgép gyomrában való repülés traumatizáló lehet. “Nagyon szűkös volt, nagyon sötét. Hangos zajok. Zavaró. Se étel, se víz. Sehol nem lehetett kimenni a mosdóba” – mondta Meeker. “Nagyon, nagyon szörnyű volt.” A pénzes utazók magán- vagy chartergépet foglalhatnak. A nem kereskedelmi célú légi járatok azonban megfizethetetlenül drágák vagy kiszámíthatatlanok lehetnek. A K9 Jets, egy privát charterszolgáltató, amely tavaly kezdett el állatbarát járatokat kínálni, 13 célállomásra repül, többek között Dallasba, Párizsba és West Palm Beachre,. Az árai hasonlóak a BarkAiréhez – 6 650 dollár New Jerseyből Los Angelesbe -, de lemondja a járatot, ha az nem telik meg legalább 75 százalékban. “Óriási az érdeklődés és a kereslet, és tényleg frusztráció” – mondta Meeker. “Az emberek ésszerű megoldást keresnek kutyájuk szállítására, ha költöznek, vagy nyári vakációra, hétvégi kirándulásra indulnak”.Meeker elmondta, hogy a vállalat partnerségre lépett a Talon Airrel, egy New York-i székhelyű chartercéggel, amely két Gulfstream G550-es repülőgépet fog üzemeltetni a Bark Air zászlója alatt. A gép 14 utas befogadására alkalmas, de a cég 10 főben maximálja a létszámot. Miután az utazó lefoglalta a járatot, egy concierge felveszi a kapcsolatot a családdal, hogy megismerje a kutya temperamentumát, és segítsen a logisztikában, beleértve az Angliába való beutazáshoz szükséges dokumentumokat. A viteldíj tartalmazza az ingyenes autószervizt az érkezési célállomás 30 mérföldes körzetében. Meeker azt javasolja, hogy az utasok 45 perccel vagy egy órával az indulás előtt érkezzenek meg. A vendégek a terminálon belül egy privát területen várakoznak, ahol egy szakács meleg ételt készít az emberi utazóknak, hogy elkerüljék a repülés közbeni tálcás szörfözést. A beszállás előtt a kutyáknak lehetőségük nyílik arra, hogy megszaglásszák egymást. A fedélzeten a háziállatok póráz nélkül repülhetnek, amennyiben jól viselkednek. Egy tesztüzem során Meeker elmondta, hogy a kutyák nagyon udvariasak voltak, nem voltak engedetlen kirohanások.al közlekedő légitársaságok inkább kudarcot vallanak, mint sikert. (RIP, Pet Airways.) A Bark Airnek azonban van néhány előnye. Nem a semmiből épít légitársaságot. A márka ismertsége megvan. És egy olyan levelezőlistával is rendelkzik amelyen több millió állatbarát neve szerepel, akik hajlandóak egy kisebb vagyont áldozni a kutyusukra.