Luxusvonattal a világ körül

Szerző: | 2024. 11. 17. 07:28

Olvasási idő: 2 perc

Itt a lux-, itt a lux- itt a luxusvonat énekelték egykor, de mi tagadás ma a vonatozásról sok minden jut eszünkbe, csak a luxus nem. A régi szép idők luxsuvonatait most egy nemzetközi utazási iroda éleszti újjá – igen borsos áron. 

Százötven évvel ezelőtt gyorsvonati első osztályon utazni igazi úri dolog volt. A szalonkocsik berendezése főúri kastélyokat idézett, az ételt egyenruhás pincérek szervírozták, a hálókocsik pedig egy szálloda kényelmét nyújtották. Aztán valahogy minden elromlott – a múlt század végére már csak a leglepusztultabb vendégmunkások utaztak az egykor híres vonatokon. Aki tehette  repülőre ült. Most meg azzal próbálják eladni a vonatot, hogy nem olyan környezetszennyező, mint a repülő. De hol van már a régi fény? Nos, van, illetve lesz. Legalább is azoknak a keveseknek, akik hajlandók egy két hónapos útért kifizetni egy kisebb vagyont.

A Railbookers, a csúcskategóriás utazási iroda most jelentette be, hogy 2025-re meghirdeti a “Luxusvonattal a világ körül” utat. Az utasok 59 napot tölthetnek el négy kontinensen, 12 országban és több mint 20 városban, a világ legluxusabb vonatain utazva. Az utazás természetesen nem olcsó: 116 000 euróba -több, mint 46 millió forintba került fejenként. Igaz ezért elképesztő luxust kapnak az utasok.  A 2025. szeptember 3-án induló csodaút mindenütt a vasút nagy korszakát idéző szerelvényeken halad majd: a Belmond Royal Scotsmanon Skóciában, a La Dolce Vita Orient Expressen Olaszországban és a Venice Simplon-Orient-Expressen, amely Európa számos országát érinti. Indiában a maharadzsák megmaradt vonataival, míg Délkelet-Ázsia egyes részein az Eastern and Oriental Expresszel utaznak majd. Az utasok Vancouverből indulva a kanadai Sziklás-hegységen keresztül jutnak el, de aztán Európába repülnek, ahol Skócia festői tájait fedezik fel, majd Olaszországban Rómába, Veronába és Velencébe, majd Párizsba utaznak. Franciaországot elhagyva Budapest, Bukarest, majd Isztambul felé veszik az irányt, és ezzel véget ér az utazás európai szakasza. A vendégek ezután egy hatórás repülőjárattal az indiai Delhibe utaznak. A Kanadából Skóciába tartó repülőúthoz hasonlóan ennek az útnak az árát sem tartalmazza a Railbookers utazás ára. Miután megtekintették az ikonikus indiai úti célokat, köztük Delhit, Agrát és Dzsaipurt, egy 14 órás repülőút következik Johnnesburgba – szintén külön költséggel. Afrika déli részét az ikonikus kék vonattal járják be. A Táblahegy meglátogatása és a helyi borok megkóstolása után újabb repülőút következik, ezúttal Szingapúrba. Ez egy 13 és fél órás út, amely egy útra több mint 1000 euróba kerülhet. Az Eastern and Oriental Expressz járat oda-vissza Szingapúrból Malajzián keresztül Szingapúrba visz vissza, ahonnan a vendégek hazarepülnek – saját költségükre. Minden úti célon a legkülönfélébb kirándulások széles választékát kínálják majd nekik, a Taj Mahalhoz hasonló látnivalókhoz vezető privát túráktól kezdve a legjobb konyhát kínáló pazar étkezésekig. Azok az utazók, akik nem tudnak csatlakozni az egész utazáshoz, válogathatnak, hogy melyik szakaszhoz akarnak csatlakozni. „Nagyon izgatottak vagyunk, hogy egy izgalmas új útvonalat dobhatunk piacra a 2025-ös indulásokra, és már több száz megkeresést kaptunk olyan utazóktól, akik ezeket az ikonikus vasúti kalandokat szeretnék kihúzni a bakancslistájukról. – magyarázza Frank Marini, a Railbookers elnök-vezérigazgatója.

Címke: