A járványos esztendőknek vége, sőt már az infláció sem vágtat annyira, így az emberek ismét repülőre ülnek, és utaznak amennyit csak lehet. Ez persze jó a légitársaságoknak is.
A Business Insider össze is gyűjtötte a tíz legtöbb bevételt hozó légi útvonalat. Tulajdonképpen semmi meglepő nincs az eredményben – azok az útvonalak tudnak hatalmas bevétellel, és persze hatalmas nyereséggel üzemelni, amelyeken sokan utaznak, gazdag országokban, ahol magasan lehet tartani a jegyárakat. Így azután nem meglepő, hogy nem találunk itt a világ szegényebb részein ingázó járatokat -hiszen ott kevés a fizetőképes utas, így kevesen is veszik igénybe a légitársaságok szolgáltatásait. De nincsenek köztük európai útvonalak sem – az unión belül a fapados társaságok megjelenése letörte az árakat, és az olcsó repülőjegyeken sokkal kisebb a haszon is. Ráadásul sok az egymáshoz közel eső repülőtér, így az utasszám – és persze a haszon is – eloszlik. Az első helyezett mégis kicsit meglepő – a világ legtöbb bevételt termelő légióútvonala a Sydnay és Melbourne közötti járat volt, ami 2023-ban az elképesztő 1,2 milliárd dolláros bevételt hozott az üzemeltetőknek. A másik kevésbé meglepő – magam ezt tippeltem volna elsőnek +a London és New York közötti útvonal, amely szintén több, mint egy milliárd dollárt fialt. Nem sokkal marad ettől egy újabb belföldi útvonal egy másik gazdag országban – bár Rijádból, Szaúd-Arábia fővárosából jó kilenc óra alatt nyílegyenes autópályán akár autóval is könnyedén el lehet jutni a Vörös-tenger partjára, Dzsidádba, a légíjáratok egy milliárd dollár bevételt hoztak a szaúdi légitársaságoknak. Az Öböl-térségének jelentőségét jelzi a világgazdaságban, hogy a következő útvonal is Rijádot köti össze a térség másig gazdasági központjával, Dubajjal. A következő három útvonal sem meglepő – az Egyesült Államok nyugati és keleti partját kötik össze. (New York – Los Angeles, San Frnacisoco – Newark, Los Angeles Newark) Amerikában ugyanis -Európával és Ázsiával ellentétben – egyáltalán nem terjedt el a fapados erepülés – a jegyek jóval drágábbak, mint az ugyanolyan távolságra repülő európai vagy ázsiai járatokra. 650 millió dollár felett termel még a Szingapúr -Sydney és a New York – Párizs viszonylat, jelezvén a transzatlanti és a csendes óceáni térség jelentőségét a légközlekedésben. A tizedik pedig ismét egy ausztrál belső járat – Perth és Melbourne között.