Az amerikai kormány hadat üzent az úgy nevezett “junk fee”-knek, azoknak a díjaknak, amelyekkel a szolgáltatók az áraikat emelik, úgy, hogy közben nem jár értük valós szolgáltatás. A szolgáltatók persze nem értenek egyet.
Egy New York-i hotel lakói figyeltek fel arra, hogy kötelező napi 30 dolláros “kezelési díjat” számolt fel a szálloda. Ezért kaptak kávét, egy pohár bort – már ha délután 5 és 6 között lementek érte a bárba – használhatták a wifit, a tornatermet és biciklit is bérelhettek. Persze akkor is fizetni kellett ezt az összeget, ha ezek közül semmit nem vettek igénybe. A szálloda szerint azért nevezték ezt “kezelési díjnak”, mert “egyfajta gyógyító élményt” adtak a vendégeknek ezért. Vijay Dandapani, a New York-i Hotel Szövetség elnöke szerint a név ugyan fura, de a díj önmagában nem elvetendő. Dandapani szerint a szállodáknak valahogy meg kell élni a New York kemény üzleti világában, és nem mondhatjuk azt, hogy ezért a díjért semmiféle szolgáltatást nem kapnak a vendégek. Azt is hangsúlyozta, hogy a több, mint 700 értékelés közül, amit a szálloda kapott, csak négy nehezményezi a díjat.
Mások viszont egyértelműen átverésnek érzik az ilyen díjakat. Ezek ugyanis nem jelennek meg akkor, amikor közvetítő oldalon – például a Booking.com-on – keresztül foglaljuk a szállást, csak a végén az apró betűs részben, hogy a “helyi idegenforgalmi díjakat az áron felül kell megfizetni”. Azt pedig, hogy pontosan mennyit kell fizetni – ha interneten foglaltuk le a szállást – csak helyében derül ki kicsekkoláskor. Azt ajánlják tehát, hogy ha ilyen megjegyzést látunk, mindenképpen érdeklődjünk a szállásnál, hogy pontosan milyen kötelező díjak vannak, mert a valós fizetendő ár jelentősen több lehet, mint amennyit az internetes felületen feltüntetnek.