Eddig a lemondási feltételeket a szállásadók szabták meg – a szállásközvetítő cég, most új irányelveket fogalmazott meg, amelyek felülírhatják a szállásadók által megállapított szabályokat.
Az Airbnb eddig is igyekezett a bérbevevők érdekeit képviselni – amit a bérbeadók néha sérelmeztek is. Az azonban egyértelmű, hogy globális hálózata és ismertsége megkerülhetetlenné teszi a szállásközvetítő rendszert, így akár tetszik akár nem a szállásadóknak idomulni kell az előírásokhoz. Az új előírás szerint a cég mostantól kifejezetten lehetővé teszi az utazók számára, hogy “előre látható időjárási események”, például hurrikánok miatt lemondják a foglalást, amelyek olyan, valószínűsíthető következményekkel járnak, mint például az alapvető közművek nagymértékű kiesése. Ez az irányelv más “váratlanul bekövetkező jelentős eseményekre” is vonatkoznak, beleértve a kormányzati utazási korlátozásokat, valamint a közegészségügyi vészhelyzetnek nyilvánított járványokat (a COVID-19-et nem beleértve)… A frissített lemondási szabályzat lehetővé teszi az utazók számára, hogy visszatérítést kapjanak a foglalásukra, és felülírja az egyes vendéglátók lemondási szabályzatát. A frissített szabályzat június 6-án lép hatályba minden foglalásra vonatkozóan. Juniper Downs, az Airbnb közösségi politikáért felelős vezetője az írta. “Célunk az volt, hogy világosan elmagyarázzuk, mikor vonatkozik a szabályzat egy foglalásra, és hogy igazságos és következetes szabályokat biztosítsunk felhasználóink számára. Ezek a frissítések emellett összhangba hozzák a szabályzatot az iparági szabványokkal”. Azt is egyértelművé tették, nem csak az utazás megkezdése előtt, de a közben is lehet törölni a foglalás ilyen esetekben a hátralevő napokra. Azt azonban egyértelművé tették, hogy ez az irányelv nem vonatkozik mindenre – nem kaphat visszatérítést az, aki pusztán betegség miatt szakítaná meg utazását, vagy például azért, mert idézést kap a bíróságra. Ez idén már nem az első olyan változtatás, amely az utazók érdekeiben történt az Airbnb-ben. Mi is beszámoltunk arról, hogy nemrég betiltották a vendégeket megfigyelő kamrarendszereket, korábban pedig bevezették a vendéglátók kötelező verifikálását. Átáláthatóvá tették az árképzést is – és felsózlították a vendéglátókat, hogy “ésszerű” igényeket állítsanak fel kijelentkezéskor.