Godzilla minden bizonnyal a legismertebb japán szörny,. nevét az is ismeri, aki egyetlen filmet sem látott. Most a japán turizmus szolgálatába áll.
Godzilla – japánul persze Godzsira – egy óriásszörny, aki rendszeresen kijön a tengerből, ahol lakik, és elpusztít ezt- azt. Először Honda Isiró rendező és a Toho filmstúdió 1954-es című filmjében szerepelt. A karakter világhírnévre tett szert, és a popkultúra egyik legismertebb fiktív alakjává vált. 2017-ig összesen 30 japán filmje jelent meg, 1998-ban egy amerikai feldolgozás is készült, és egy attól független amerikai film 2014-ben került bemutatóra. Filmeken kívül számos egyéb médiában is szerepelt, úgy mint képregényekben, videójátékokban, rajzfilmekben és könyvekben. Godzilla karaktere filmográfiája során számos átalakításon ment keresztül, mérete az 50-100 méteres magasságok között váltakozott, időnként új képességeket nyert, de mindvégig jellemző volt rá metaforikussága. Megalkotásának inspirációjául a második világháború alatt Hirosimát és Nagaszakit leromboló atombombák, továbbá a Szerencsés Sárkány 5. nevű halászhajó katasztrófája szolgáltak. Godzilla a nukleáris fegyverek okozta fenyegetés allegóriájának tekinthető, tágabb viszonylatban az emberiség felelőtlenségére figyelmeztet. Noha az emberek ellenségeként mutatkozott be, némelyik filmben a hős szerepét is betöltötte.
Most pedig a csúcsra járatott japán turizmust szolgálja ki. Decembertől kezdve a Tokiói Haneda repülőtér itsdvdstnokánsn lrdz látható egy 40 méteres óriásszobor várja majd egy évig az utasokat. A szobor a film főszereplőjét ábrázolja, amint áttöri a repülőtér falait.A toronymagas Godzilla-szobor a távozó utasok előcsarnokának harmadik emeletén áll majd, de a Hanedára érkező utasok sem maradnak ki a Godzilla-élményből. Ők egy kisebb, de még mindig félelmetes szoborral találkoznak majd, amely a 2023-as Godzilla Minus One filmből származik. A terminál második emeletén található érkezési csarnok információs pultja felett a városokat elpusztító hüllő és a franchise-ban megjelent egyéb szörnyek képei is láthatók.
Japán tudatosan járatja csúcsra a turizmusát. Az ország nemzetközi látogatóinak száma rekordmagasságban van, 2025 első kilenc hónapjában több mint 31 millióan érkeztek a szigetországba. A vonzerő jelentős része – különösen a fiatalabb korosztályok számára a japán popkultúra, a film, az anime, a maga – így a Godzillához hasonló promóciók ezt a réteget célozzák meg.






