A kortárs képzőművészethez kapcsolódó kérdezéstechnikákról és értelmezési módszerekről szól a Ludwig Múzeum Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) című kiállítása.
A kiállítás a kortárs művészet befogadásának kérdéseit helyezi középpontba, reflektálva azokra a gyakran felmerülő dilemmákra, amelyeket a látogatók megfogalmaznak. Célja, hogy interaktív elemek és új nézőpontok segítségével ösztönözze a közönséget a művek önálló értelmezésére, mélyebb megértésére és személyes kapcsolódások kialakítására.

Szabó Eszter Ágnes: Nagymamám, Zalai Imréné találkozása David Bowie-val, 2020
A múzeumpedagógia kulcsszerepet játszik a kortárs művészet iránti nyitottság elősegítésében. A látogatók gyakran a klasszikus művészet felől közelítenek a modern és kortárs alkotásokhoz, ezért a kiállítás célja az is, hogy hidat építsen ezek között a művészeti korszakok között. Emellett a múzeum működésével és hozzáférhetőségével kapcsolatos kérdésekre is választ keres.
A kiállított művek mellett ezúttal a kortárs képzőművészethez kapcsolódó kérdezéstechnikák és értelmezési módszerek is hangsúlyos szerepet kapnak. Az interaktív megközelítés elősegíti a párbeszédet, támogatja a befogadást és segít megérteni a művészi gondolkodásmódot.

Keith Haring: Szárnyasoltár, 1990
A kiállítás nemcsak szakmabelieknek – művészeknek, kurátoroknak, művészetpedagógusoknak – szól, hanem azoknak is, akik nem rendelkeznek művészettörténeti előképzettséggel, de érdeklődnek a kortárs művészet iránt. Az iskolai és egyetemi csoportokat, pedagógusokat és múzeumpedagógusokat külön is várják a szervezők.

Keserü Ilona: Gubanc, 2006
A tárlat a Máś umělecké střevo? nemzetközi művészetpedagógiai programhoz és a Proc umeni? / Miért művészet? című kiadványhoz is kapcsolódik.
A kurátorok Bence Bettina és Nagy Barbara, a pedagógiai koncepcióért pedig Hemrik László felel. A kiállítást 2025. június 29-ig lehet megtekinteni.
Borítókép: Stoph Sauter: Csokoládé tárgy, 1993
Forrás: Ludwig Múzeum sajtó