Új íze lesz a kólának

Szerző: | 2024. 02. 19. 08:00

Olvasási idő: 2 perc

Érdemes ma bemenni a boltba, ugyanis olyat vehetünk, amit még soha – egy újfajta Coca-Colát. Sajnos egyelőre csak Észak-Amerikában.

Az új ízköltemény neve Coca Cola Spiced – vagyis fűszeres kóla. Egy ideje ez lesz az első teljesen új kóla íz. A legtöbb persze még mindig a klasszikus – hivatalos nevén regular – kólából fogy, de gyorsan zárkózik fel mellé a cukormentes Zero. A gyümölcsízű kólával először a kilencvenes években próbálkoztak, ez a volt a híres Cherry Coke, amelyet azután egy időre kivontak a forgalomból, később zero formátumban visszahoztak. Az elmúlt években viszont egyre több különböző ízesítésű kóla alapú üdítővel próbálkozik a világcég, több-kevesebb sikerrel. A hazai piacokon is meggyökerezett már a citromos és vaníliás verzió, de voltak szezonális próbálkozások – epres, dinnyés – amelyek végül nem maradtak meg az állandó kínálatban.

A cég azonban most a fiatal vásárlókat igyekszik megszólítani, akik – a felméréseik szerint – a nem hagyományos ízek iránt érdeklődnének. Nekik készült 2022-ben az – itthon sajnos nem kapható – Creations gyűjtemény, amely nyolc színes dobozban nyolc különböző egészen elképesztő kólaformációt kínált. A legújabb példa pedig, a Coca-Cola Happy Tears, sós és ásványi ízeket tartalmaz. Kizárólag a TikTokon keresztül kerül forgalomba február 17-én az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.

De milyen is lesz a fűszeres kóla? Nos jóval kevésbé vad, mint amit a neve sejtet. Nem lesz igazán csípős, még annyira sem, mint a konkurencia gyömbéres üdítője. A fő íz, amit a fogyasztók érzékelnek, egy csipetnyi málna. A Coke persze szokás szerint nem nevezi meg a hozzáadott fűszereket – szigorúan őrzi a receptjeit -, de az ízük olyan, mint a normál kólában lévő fűszerek felerősített változatai.

“Ha végignézünk a boltok polcain, azt látjuk, hogy egyre fűszeresebbek az ételek-italok, mert a fogyasztók ízlelőpalettája fejlődött. Rájöttünk, hogy ez egy lehetőség lehet számunkra” – mondta Shakir Moin, a Coca-Cola észak-amerikai marketingvezetője az Associated Pressnek adott interjújában. “Az volt a kérdés, fel tudunk-e dobni valamit, ami már része a formulánknak, és be tudunk-e hozni egy olyan ízprofilt, ami érdekes, egyedi és a fogyasztók következő generációját vonzza”. Elmondása szerint a Coca-Colánál általában legalább egy évet vesz igénybe egy új ital kifejlesztése, de a Coca-Cola Spiced mindössze hét hétig tartott. Hozzátette, a vállalat reméli, hogy ezt a sebességet a jövőben új termékekkel is meg tudja ismételni. “A fogyasztók gyorsabban mozognak. A piac gyorsabban halad előre. Gyorsabbnak kell lennünk a piac sebességénél” – mondta.

Hogy tervezik-e az új ízt Közép-Európában is bevezetni, és ha igen, mikor, arról egyelőre nem szólnak hírek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a cég nem minden termékét teríti mindenütt, valamint a régiók ízlésvilágának, hagyományainak, igényeinek is igyekeznek megfelelni.